Inkl. moms 0

Polermaskiner Uthyres ! CCP 21mm, 15mm & 75mm





200 kr

Uthyrning

Dem tre modellerna vi valt att hyra ut är våra helt egna polermaskiner.

CCP 21mm (21mm Slaglängd, 150mm Fästplatta)
CCP 15mm (15mm Slaglängd, 125mm Fästplatta)
CCP 75mm (12mm Slaglängd, 75mm Fästplatta)

Information om polermaskinerna:

15mm mkII & 21mm :

  • 15mm / 21mm i Slaglängd
  • Kraftfull 1000-watts motor.
  •  Stor slaglängd som effektivt tar bort defekter.
  •  Soft start funktion som ger en säker och lugn acceleration.
  •  konstant farthållare som håller jämt & stadig hastighet på alla valda hastigheter.
  •  CNC svarvad motvikt för en mer balanserad och förfinad användning.
  •  Varvtalsregulator med 6 olika hastighets lägen.
  • Ergonomisk design, som underlättar användning med hjälp av gummerade områden i fram & bak-kant


75mm :

  • 12mm i Slaglängd
  • Kraftfull 1000-watts motor.
  •  Stor slaglängd som effektivt tar bort defekter.
  •  Soft start funktion som ger en säker och lugn acceleration.
  •  konstant farthållare som håller jämt & stadig hastighet på alla valda hastigheter.
  •  CNC svarvad motvikt för en mer balanserad och förfinad användning.
  •  Varvtalsregulator med 6 olika hastighets lägen.
  •  Ergonomisk design, som underlättar användning med hjälp av gummerade områden i fram & bak-kant



Pris för uthyrning (Pris gäller för en maskin, oavsett model):

  • 200 SEK / dygn
  • 350 SEK / 2 dygn / Helg
  • 800 SEK / 1 vecka (7 dygn)


Info & Snabbguide - Polering, Lackskyd & Hantering av polermaskin.


Polering:

Hur många steg eller hur mycket tid man behöver lägga på en polering beror mestadels på 2 olika faktorer:


Hårdhet av klarlacken:

  • Hårdare klarlacker är oftast svårare att korrigera, och relativt lätta att slutföra, här kan man komma undan med ett grovt första steg och ett medel grovt andra steg och få ett perfekt slutresultat.
  • Medelhårda klarlacker är oftast relativt lätta att korrigera och slutföra
  • Mjuka klarlacker, som är vanligast från tex Asiatiska Biltillverkare (vanligast i Sverige är Japanska eller Koreanska fordon) eller vissa nyproducerade och nylackade bilar är väldigt lätta att korrigera, men kan vara svåra att få till slutfinishen, om man inte kör med finare kombinationer för både avverkning samt slutfinish.
  • Vissa bilar har även så kallad "Sticky-Paint" där lacken blir klibbig vid avverkning eller slutpolering. Biltillverkare som brukar ha dessa problematiska klarlacker är främst Honda och Nissan, men vi har haft upprepade fall med bilar från Jaguar, Ford (USA), Chevrolet samt Dodge.


Skicket på lacken:

  • Vid grova repor i lacken så rekommenderar vi en grövre kombination som första steg, Angelwax Ressurection tillsammans med vår Xtreme-Cut ulltrissa kommer du snabbt och effektivt avverka reporna på lacken, se bara till att prima ulltrissan ordentligt innan du börjar använda den för då får du en finare finish. Slutför med ett finare steg. Här räcker det gott och väl med Angelwax Regenerate eller Enigma All In One tillsammans med vår Gula Medium Cut trissa för en hård eller mellanhård klarlack. Har du en mjukare lack byt ovanstående polermel till Angelwax Redemption.
  • Vid medel grova repor i lacken så rekommenderar vi en mellangrov kombination som första steg, Angelwax Ressurection tillsammans med vår Purple Heart trissa kommer du snabbt och effektivt avverka reporna på lacken, se bara till att prima trissan ordentligt innan du börjar använda den för då får du en mycket finare slutfinish. Slutför med ett finare steg såsom Angelwax Redemption tillsammans med vår Gula Medium Cut trissa.
  • Vill du slippa köra två steg i detta fall så kan du använda dig av våran väl omtalade enstegskombination, Angelwax Enigma All In One tillsammans med vår Purple Heart Heavy Cut trissa kommer avverka, polera samt skydda i ett steg. Vad som är viktigt här ät att du primar trissan innan du börjar polera och arbetar slut medlet på panelen tills det blir transparent på så sätt så har polermedlet jobbat sig från grovt till superfint och kommer lämna en superfinish med ett keramiskt skydd i upp till 6 månader.
  • -Vid fina repor / tvättrepor i lacken så rekommenderar vi en mellanfin eller en finare kombination beroendes på hur hård klarlacken är så kan du antingen köra Angelwax Regenerate tillsammans med vår Medium trissa, är klarlacken är av det mjukare slaget så rekommenderar vi istället Angelwax Redemption tillsammans med vår gula Medium trissa.


Hantering av polermaskinen:

Det viktigtaste att veta när man polerar med en DA-Maskin är att man inte skall trycka för hårt, detta kan resultera i att maskinen går in i ett säkerhetsläge, då kommer maskinen stanna upp i rotationen och endast oscillera, vilket i sin tur gör att den inte avverkar något på lacken som till följd skyddar utsatta kanter (där lacken är som tunnast) och diverse känsliga områden mot att man går igenom klarlacken när man polerar.

Prima alltid trissor innan du börjar polera med att lägga små duttar av medel runt hela trissan, och kör trissan på låg hastighet på en valfri panel i ca 30-45 sekunder utan tryck. Borsta eller blås sedan rent trissan med tryckluft och applicera endast 2-3 ärtor av ditt val av polermedel igen.

Börja sedan med att lägga maskinen på en panel, starta maskinen på en högsta hastighet och polera sakta men säkert ett pass på ca 40x40cm (OBS! Dutta och sprid ej medlet på låg hastighet över ytan, det som händer då är att du tappar 30% av avverkningseffekten), sänk succesivs medlet när du ser att det börjar bli transparent och avsluta passet helt på 2:ans hastighet för slutfinishen. Är det inte mycket repor på ytan så räcker det med att du kör på en hastighet mellan 4-5 på maskinen. Torka sedan av panelen med en bra mikrofiber som inte repar lacken och lägg sedan valfritt skydd, kom ihåg att vissa keramiska coatings kräver att man spritar ytan innan man läger just det skyddet.


Lackskydd:

När du har lagt all tid på att få bilen repfri och så är det viktigt att du skyddar och underhåller bilen med rätt produkter för att få ett långvarigt resultat som samtidigt underlättar tvätt framöver.
Vi rekommenderar att man investerar i ett bra grundskydd, och att man sedan kompletterar skyddet med en Spray detailer för ökad glans och hållbarhet, vi har ett stort urval av olika typer av lackskydd allt ifrån keramiska glas coatings till keramiska & icke-keramiska spray detailers, samt olika fina vaxer av olika slag där ett av dem är ett långvarigt keramiskt sådant.